Schluer, J. & Liu, Y. (2024, July 09): "Fostering digital feedback literacies: Focus on language awareness". 2-hour workshop at Karlsruhe University of Education, Germany, as part of the 30th Anniversary Conference of the Association for Language Awareness: Language Awareness, Education & Power (ALA 2024). Track 3 – Language Awareness and Digital/Social Media (July 07-10, 2024).
Schluer, J. & M. Meier (2024, February 07): "Transfer transdisziplinär: Digitaler Feedbackdialog zur Unterstützung von Lehr- und Lernprozessen in den Geistes- und Naturwissenschaften", Pitch
Presentation for the fifth round of the Digital Fellowships in Saxon Higher Education, Landesrektorenkonferenz Sachsen, Arbeitskreis E-Learning, Germany.
Schluer, J. (2023, November 24). "Developing digital feedback literacies in language teacher education“ at the bilingual symposium "Media Literacy in Language (Teacher) Education", University of Erfurt, Germany.
Schluer, J. & Bleyl, N. (2023, July 11). "Didaktische Orientierung für digitales Feedback: Digital Feedback Map (DFM)". Poster presentation at the summer event for innovative teaching projects in higher education in Saxony. University of Leipzig, Germany.
Schluer, J. (2023, June 30). "Digital feedback methods in the TESOL research colloquium" at the international and interdisciplinary conference "Spotlight on Language Teaching: Digital Feedback in Research and Practice", Chemnitz University of Technology, Germany.
Schluer, J. (2023, June 30). "Screencast feedback (SCFB) in English language teacher education" at the international and interdisciplinary conference "Spotlight on Language Teaching: Digital Feedback in Research and Practice", Chemnitz University of Technology, Germany.
Schluer, J. (2022, July 07). "Language-aware feedback provision in digital environments." Poster presented at the 16th International Conference of the Association for Language Awareness (ALA 2022): "Language Awareness for the Next 30 Years", São Paulo State University, Campus Bauru, Brasil.
Schluer, J., Olson, M., & Finkbeiner, C. (2022, July 07). "What is hot, what is not? Research conducted on language awareness and multilingualism over a decade in Germany." Presentation at the 16th International Conference of the Association for Language Awareness (ALA 2022): "Language Awareness for the Next 30 Years", São Paulo State University, Campus Bauru, Brasil.
Schluer, J. (2022, May 06). "Digitales Feedback in der Hochschullehre – Das Projekt DigiFeed." Online-Vortrag und Lehrenden-Workshop auf der Tagung "TUCdigital. Tage der digitalen Hochschulbildung", Technische Universität Chemnitz, Deutschland.
Schluer, J. (2021, October 30). "Individuelle Lernunterstützung durch Feedbackvideos:
Multimodale Kommunikation per Screencast Feedback". Vortrag und Workshops für Lehrkräfte (in Präsenz) zum Thema Feedbackvideos mit praktischer Umsetzung im Rahmen der Qualifizierungsmaßnahme
"Experte Individuelle Förderung & Potenzialentwicklung": Modul 8 "Kommunikation". Landeskompetenzzentrum für Individuelle Förderung NRW (lif)/ Westfälische Wilhelms-Universität Münster,
Deutschland.
Schluer, J. (2021, September 22). "Förderung digitaler Feedbackkompetenzen: Peer Screencast Feedback in der Lehramtsausbildung". Symposium zu „Digital gestütztes (adaptives) Feedback als Lerngegenstand und Impuls zu digitalen Lehr-Lernkonzepten in der fachbezogenen Lehramtsausbildung" mit eigenem Beitrag (online) auf der Thementagung "Digitalisierung im Bildungsbereich" der digiGEBF21 (Diskutant: Dr. Sebastian Röhl). Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)/ Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation (DIPF), Deutschland.
Schluer, J. (2021, September 22). "Lernunterstützung mittels Feedbackvideos: Eine Standortbestimmung" auf dem 29. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF) zum Thema "Standortbestimmungen" in der Sektion 13 "Digitale Technologien in der unterrichtlichen Praxis" (online) sowie als Parallelveranstaltung auf den digitalen Fachtagen zum Thema "Fremdsprachen für Lehrer*innen". Universität Duisburg-Essen, Essen, Deutschland.
Schluer, J. (2021, September 09). "Individuelle Lernunterstützung durch multimodales Feedback: Potenziale digitaler Medien in heterogenen Gruppen" auf der Online-Tagung des Zentrums für Lehrerbildung "Diversität Digital Denken – The Wider View" in der Sektion E zum Thema "Individuelle Förderung von Schüler*innen durch digitale Binnendifferenzierung". Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Münster, Deutschland.
Schluer, J. (2021, June 14). Eingeladene Podiumsdiskutantin beim Netzwerktreffen von ProProfessur zum Thema "Die ersten 100 Tage in der Professur" (online) im Rahmen des Mentoring-Hessen-Netzwerks. Goethe-Universität Frankfurt, Frankfurt am Main, Deutschland.
Schluer, J. (2021, January 19). Eingeladene Diskutantin am Dialog- und Expertenforum "e-teaching.org goes Lehrerbildung: Internetangebote zur Digitalisierung in der Lehrerbildung empfehlen und kennenlernen" (online) im Rahmen des BMBF-Metavorhabens "Digitalisierung im Bildungsbereich". Leibniz-Institut für Wissensmedien (IWM), Tübingen, Deutschland.
Schluer, J. (2021, January 12). "Digitales Feedback mittels Screencasts." Gastvortrag (online) am Institut für Medienforschung, Fachgebiet Psychologie digitaler Lernmedien (Prof. Dr. Günter Daniel Rey) an der TU Chemnitz, Deutschland.
Schluer, J. (2020, June 29). "Corona als Chance … zur Erprobung digitaler Feedbackmethoden." Eröffnungsvortrag (online) zur hochschulöffentlichen "Praxis-Dialog"-Reihe des Lehrkollegs, Zentrum für Digitale Lehre, Campus-Management und Hochschuldidaktik (VirtUOS) an der Universität Osnabrück, Deutschland.
Schluer, J. (2019, September 26). "Digitales Feedback mittels Screencasts in der Lehramtsausbildung." Vortrag auf dem 28. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF) zum Thema "Sprachen, Kulturen, Identitäten: Umbrüche durch Digitalisierung?" in der Sektion 5 "Diagnostik, Bewertung, Evaluation: digitale Umbrüche?" an der Julius-Maximilians-Universität Würzburg, Deutschland.
Schluer, J. (2019, August 07). "Screencasts als Feedback-Tool in der Lehramtsausbildung: Projektpräsentation und praktische Erprobung". Durchführung einer internen Fortbildung in der Fremdsprachenlehr- und -lernforschung an der Universität Kassel, Deutschland.
Schluer, J. (2019, June 24). "Wissenschaftliches Schreiben und wissenschaftliches Arbeiten." Gastvorträge an der Uplandschule Willingen, Deutschland.
Schluer, J. (2019, January 28). "Linguistic and cultural dimensions of TESOL: Taking a closer look at text comprehension". Hochschulöffentlicher Vortrag am Institut für Anglistik an der Technischen Universität Chemnitz, Deutschland.
Schluer, J. (2018, December 04). "Using screencasts for video-based peer feedback: Preparing (prospective) teachers for the digital future". Projektpräsentation vor der E-Learning-Kommission der Universität Kassel.
Schluer, J. (2018, November 06). "Academic writing and the research process". Guest lecture at the University of Kassel in the framework of the course "Becoming a Researcher in Language and Culture".
Schluer, J. (2018, July 24). "Exploring L2 readers’ cultural conceptualizations through a video-based cooperative approach" at The Second Cultural Linguistics International Conference (CLIC2018) in cooperation with The 38th International LAUD Symposium (LAUD2018) on "Cultural Linguistics: Current and Emerging Trends in Research on Language and Cultural Conceptualizations". University of Koblenz-Landau, Campus Landau, Germany.
Schluer, J. (2018, February 09). "Lernen durch Vergleichen und Kontrastieren: Erprobung einer video-basierten Hochschullernumgebung zur Entwicklung der Diagnosekompetenz zukünftiger Englischlehrerinnen und -lehrer." Vortrag im Rahmen der Tagung des Zentrums für Empirische Lehr- und Lernforschung (ZELL) der Universität Kassel zum Thema "Kontrastieren und Vergleichen". Bad Zwesten, Deutschland.
Schluer, J. (2018, January 24). "Language Awareness and Cultural Awareness: Focus on EFL Reading". Guest lecture at the University of Kassel in the framework of the course "Language Awareness & Cultural Awareness".
Schluer, J. (2017, November 27). "Wissenschaftliches Schreiben und wissenschaftliches Arbeiten." Gastvorträge an der Uplandschule Willingen, Deutschland.
Schluer, J. (2017, November 17). "Wort- und Konzeptbewusstheit beim Lesen in einer Fremdsprache: Eine explorative Studie." Vortrag als eine von sechs Nominierten für den Georg-Forster-Preis für herausragende Dissertationen und Habilitationen an der Universität Kassel. Universität Kassel, Deutschland.
Schluer, J. (2017, October 25). "Investigating and fostering L2 reading comprehension at secondary I schools." Hochschulöffentlicher Vortrag an der Fakultät für Kulturwissenschaften zum Thema Fachdidaktik Englisch mit Fokus auf die Grundschule und Sekundarstufe I. Universität Paderborn, Deutschland.
Schluer, J. (2017, September 30). "Sprach- und Kulturbewusstheit als Katalysatoren der wissenschaftlichen Kommunikation und Kooperation" auf dem 27. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF) zum Thema "Sprachen lernen integriert - global, regional, lokal". Friedrich-Schiller-Universität Jena, Deutschland.
Schluer, J. (2017, September 29). "Lexikalische und konzeptuelle Herausforderungen beim Lesen in einer Fremdsprache." Posterpräsentation auf dem 27. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF) zum Thema "Sprachen lernen integriert - global, regional, lokal". Friedrich-Schiller-Universität Jena, Deutschland.
Schluer, J. (2017, July 19). "Sprachbewusstheit im Fremdsprachenunterricht." Hochschulöffentlicher Vortrag zur Fachdidaktik der Fremdsprachen an der Universität Konstanz, Deutschland.
Schluer, J. (2017, June 13). "Cultural awareness in academic ELF: A multi-perspective approach." Poster presentation at The Tenth Anniversary Conference of English as a Lingua Franca (ELF 10), University of Helsinki, Finland.
Finkbeiner, C., Schluer, J., & Petzoldt, A. (2017, June 01). "Zur Förderung von Mehrsprachig-keitspotentialen im bilingualen Sachfachunterricht: Eine Chance für sich diversifizierende Lerngemeinschaften/ Multilingualism: The use of its potentials in Content and Language Integrated Learning" im Rahmen der Tagung Migration, multilinguisme et éducation en France et en Allemagne: Repenser la notion d'inclusion/ Migration, Mehrsprachigkeit und Bildung in Frankreich und Deutschland: Kritische Perspektiven auf Inklusion/ Migration, multilingualism and education in France and Germany: Critical perspectives on inclusion der Université franco-allemande (UFA)/ Deutsch-französische Hochschule. Université de Strasbourg, Straßburg, Frankreich.
Finkbeiner, C., & Schluer, J. (2017, May 19). "Language Awareness: Ein wichtiger Faktor im Fachunterricht". Plenarvortrag auf der Jahrestagung des Zentrums für Lehrerbildung (ZLB) zum Thema "Sprachsensibler Fachunterricht". Fuldatal, Deutschland.
Finkbeiner, C., & Schluer, J. (2017, May 05). "Kontrastieren und Vergleichen in der Fremdsprachenlehr- und -lernforschung". Zentrum für Empirische Lehr- und Lernforschung (ZELL), Universität Kassel, Deutschland.
Schluer, J. (2016, September 06). "Wissenschaftliches Schreiben und wissenschaftliches Arbeiten." Gastvorträge an der Uplandschule Willingen, Deutschland.
Schluer, J. (2016, July 20). "Investigating L2 readers' lexical and conceptual awareness through a video-based approach" at The 13th International Conference of the Association for Language Awareness on "Languages for Life: Educational, Professional and Social Contexts." WU Vienna, Austria/ Wirtschaftsuniversität Wien, Österreich.
Schluer, J. (2016, March 23). "Looking at and beyond the lexical surface in L2 reading comprehension: Insights from a video-based study" at the research colloquium on "Language Teaching, Learning and Use" of the School of Education, University of Leicester, England.
Finkbeiner, C., & Schluer, J. (2014, July 04). "Lexical awareness and conceptual awareness in EFL reading: Focus on the development of EFL teachers' diagnostic skills" at the 12th International Conference of the Association for Language Awareness on "Achievements and Challenges". Hedmark University College, Campus Hamar, Norway.
Schluer, J. (2013, September 6). "Raising awareness of culture in research communication: A multi-perspective approach." Poster presentation at The Sixth International Conference of English as a Lingua Franca (ELF 6), Roma Tre University, Rome, Italy.
Schluer, J. (2012, December 01). "English as a lingua franca in linguistics? A case study of German linguists' language use in publications" at the Second International Conference on English as a scientific and research language of the English in Europe (EiE) network. Universidad de Zaragoza, Zaragoza, Spain.
Schluer, J. (2012, May 09). "English as a lingua franca in linguistics – German linguists’ language use in publications" at the International Doctoral Workshop on Language Teaching and Learning. Linköping University, Linköping, Sweden.
Diese Webseite wurde mit Jimdo erstellt! Jetzt kostenlos registrieren auf https://de.jimdo.com